Nowe warianty ciężarówek dla branży budowlanej i ogrodniczej
Daimler Truck FUSO na targach bauma 2025
Podczas targów bauma 2025, które odbyły się w Monachium w dniach 7-13 kwietnia, Daimler FUSO ukazał szerokie spektrum możliwości adaptacji modelu FUSO Canter do potrzeb branży budowlanej. W hali B4, na stoisku numer 233, sąsiadującym z ekspozycją Mercedes-Benz Trucks, oraz na terenie zewnętrznym, FUSO zaprezentowało trzy odmienne konfiguracje swojego lekkiego pojazdu ciężarowego.

Nowe warianty ciężarówek dla branży budowlanej i ogrodniczej - Daimler Truck FUSO na targach bauma 2025 | Fot. Daimler Truck Polska
Na stoisku FUSO Europe prezentuje FUSO Next Generation eCanter 7C18e, 7,49 t jako wywrotkę trójstronną Meiller Trigenius oraz zasilanego silnikiem wysokoprężnym 6,0 t Cantera 6S15 z zabudową skrzyniową WEHA i żurawiem. Na zewnątrz można również zobaczyć FUSO Canter 9C18, 8,55 t, z wywrotką tylnozsypową Palfinger.
FUSO Canter i eCanter: wszechstronni partnerzy do najróżniejszych zadań w branży budowlanej. Florian Schulz, Head of Sales, Marketing and Customer Services FUSO Europe: FUSO Canter to wszechstronna lekka ciężarówka dla branży budowlanej - zarówno w wersji spalinowej i elektrycznej. Nasi klienci doceniają możliwość łatwej realizacji nawet złożonych zabudów oraz możliwość wykorzystania zwrotnego i solidnego pojazdu w codziennej pracy. W tym roku dodamy nowe warianty naszego w pełni elektrycznego eCantera nowej generacji, dzięki czemu dostępne będą również opcje żurawia i podnośnika koszowego.
Typowymi zastosowaniami lekkich samochodów ciężarowych FUSO w przemyśle budowlanym są skrzynie wywrotki z żurawiem lub podnośnikiem koszowym. Od czwartego kwartału FUSO oferuje eCanter z nowym układem akumulatorów w podwoziu, dzięki czemu w pełni elektryczny wariant pojazdu umożliwia realizację również złożonych zabudów, takich jak żurawie i podnośniki koszowe. Pakiety akumulatorów są przesunięte dalej do tyłu w podwoziu, a dodatkowa przestrzeń między kabiną kierowcy a pakietem akumulatorów umożliwia montaż niezbędnych wsporników nadwozia. Nowe konfiguracje podwozia z nowym układem akumulatorów są dostępne w następujących wersjach: 4S15e, rozstaw osi 3,400 mm, akumulator S z podnośnikiem antenowym / 7C18e, rozstaw osi 3,400 mm, akumulator S z żurawiem / 7C18e, rozstaw osi 3,850 mm, akumulator M z podnośnikiem koszowym lub żurawiem / 7C18e, rozstaw osi 4,450 mm, akumulator M z podnośnikiem koszowym / 9C18e, rozstaw osi 3850 mm, akumulator M z żurawiem / 9C18e, rozstaw osi 4,450 mm,
akumulator M z podnośnikiem antenowym.
FUSO oferuje łącznie 85% wariantów, w których Canter z silnikiem wysokoprężnym jest dostępny w Europie jako w pełni elektryczny eCanter. Od końca tego roku wszystkie modele FUSO Next Generation eCanter będą dostępne również z opcjonalnym hakiem holowniczym.
Alternatywne paliwo: HVO do tankowania FUSO Canter. Oprócz rozszerzenia portfolio pojazdów elektrycznych FUSO zapowiada również innowację dla konwencjonalnego Cantera: Modele FUSO Canter będą w przyszłości opcjonalnie dostępne do tankowania hydrotreatowanym olejem roślinnym (HVO), paliwem odnawialnym. Rozpoczęcie sprzedaży jest zaplanowane na koniec roku. HVO ma tę zaletę, że w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym emituje mniej CO₂.
O FUSO Canterze. Dzięki małemu promieniowi skrętu (jednemu z najmniejszych w swojej klasie), dużej ładowności i wszechstronności FUSO Canter od ponad sześciu dekad jest międzynarodowym bestsellerem w segmencie lekkich samochodów ciężarowych.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1963 roku na całym świecie wyprodukowano ponad 4,5 miliona pojazdów FUSO Canter. Pojazd z silnikiem wysokoprężnym jest dostępny w pięciu klasach masy (3,5 t do 8,55 t), z sześcioma rozstawami osi (od 2500 mm do 4750 mm), trzema silnikami Powerful (130 do 1,75 KM) i trzema wariantami kabiny kierowcy (standardowa (1,7 m szerokości), komfortowa (2,0 m) i podwójna (2,0 m).
Elektryczny siostrzany model FUSO eCanter jest produkowany seryjnie od 2023 roku, teraz w 53 wariantach i trzech różnych konfiguracjach akumulatorów. eCanter jest dostępny na 38 rynkach na całym świecie, a w innych krajach planowane jest jego wprowadzenie na rynek. Już przed wprowadzeniem aktualnego modelu Next Generation eCanter firma FUSO była pionierem elektromobilności na całym świecie na różnych rynkach od 2017 roku dzięki swojemu w pełni elektrycznemu poprzednikowi i przetestowała szeroki zakres możliwych zastosowań z klientami w ramach testów flotowych. Dzięki temu FUSO ma już osiem lat doświadczenia w eksploatacji elektrycznych lekkich samochodów ciężarowych i miliony kilometrów przejechanych przez klientów w trybie czysto elektrycznym.
Canter i w pełni elektryczny eCanter są produkowane na rynek europejski w zakładzie Mitsubishi Fuso Truck Europe w Tramagal w Portugalii, a na wszystkie pozostałe rynki w zakładzie Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation w Kawasaki w Japonii.
[ materiały Daimler Truck Polska / FUSO ]
« powrót